خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

ROI چت بات

ROI چت بات: آنچه باید بدانید و انتظار داشته باشید

چت بات ها در سال های اخیر به ابزاری رو به افزایش برای مشاغل تبدیل شده اند. از ارائه اطلاعات عمیق مشتری گرفته تا محتوای بازاریابی ارزشمند، ربات‌های چت در وب‌سایت‌های شرکت و سایر کانال‌های متعلق به چندین کارکرد عمل می‌کنند.

اما بسیاری از کسب‌وکارها هنوز هم می‌خواهند بدانند که آیا آب میوه واقعاً ارزش آن را دارد که در مورد چت‌بات‌ها به کار برود. آیا ROI ربات چت که دریافت می کنند ارزش آن را دارد؟

پاسخ یک بله یا نه ساده نیست. چت بات ها می توانند اشکال مختلف، سطوح پیچیدگی هوش مصنوعی و تعمیر و نگهداری مورد نیاز را داشته باشند.

برای به دست آوردن یک ارزیابی دقیق از ROI ربات چت به طور کلی، با بررسی موارد استفاده کلیدی و عوامل قیمت شروع کنید. برای به دست آوردن بیشترین ارزش از چت بات خود در بودجه خود، باید بدانید که چرا در یک ربات سرمایه گذاری می کنید و هزینه های معمول این فناوری چیست. از آنجا، ما به شما کمک می کنیم ROI ربات چت خود را محاسبه کنید.
ابتدا نیاز خود به چت بات را مشخص کنید

برای اینکه ربات چت خود را به یک سرمایه گذاری موفق تر تبدیل کنید، مهم است که یک رویکرد آینده نگر داشته باشید. درک روشنی از چرایی نیاز به یک ربات چت برای تعیین نحوه سرمایه گذاری در این فناوری داشته باشید.

ارزیابی کنید که چقدر سریع به چت بات نیاز خواهید داشت بر اساس مورد استفاده و رشد کسب و کارتان. ممکن است به این نتیجه برسید که نیازی نیست فوراً روی یک ربات چت سرمایه گذاری کنید، اما این چیزی است که ظرف شش ماه به آن نیاز خواهید داشت. زمانی را به بررسی گزینه‌های مختلف ربات چت اختصاص دهید تا از تحقیقات لحظه آخری و عجله‌ای که کسب‌وکار شما به این ابزار نیاز دارد جلوگیری کنید.

شما همچنین باید در مورد نوع مناسب چت بات برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید. شاید برای کمک به کاهش تعداد بلیط های پشتیبانی دریافتی، به یک چت ربات خدمات مشتری ساده نیاز داشته باشید. یا شاید شما به دنبال یک چت ربات بازاریابی پیچیده و فروش هستید که در جذب مشتری تخصص دارد.

هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد - این فقط به بزرگترین نیازهای شما به عنوان یک تجارت بستگی دارد و اینکه چگونه یک ربات چت می تواند این شکاف ها را پر کند.
آنچه ربات چت شما می تواند برای شما انجام دهد

به طور کلی دو نوع چت ربات وجود دارد که اکثر مشاغل از آنها استفاده می کنند: چت ربات بازاریابی و چت ربات خدمات مشتری.

یک چت بات بازاریابی همه چیز در مورد کمک به جذب مشتری و در نهایت فروش است. بهترین و درخشان‌ترین چت‌بات‌ها به مشتریان احتمالی و بازگشتی کمک می‌کنند تا در پیشنهادات محصول پیمایش کنند، آنچه را که برای آنها مناسب است شناسایی کنند و سرنخ‌ها را واجد شرایط کنند. چت ربات‌های بازاریابی می‌توانند با کمک به کاربران در یافتن اطلاعات محصول مورد نظرشان و رزرو تماس‌های نمایشی با تیم فروش شما، به پرورش سرنخ کمک کنند.

شروع با یک چت بات بازاریابی می تواند راه خوبی برای اثبات بازگشت سرمایه (ROI) چت ربات باشد، اگر ردیابی مناسبی برای شناسایی زمانی که یک چت بات مسئول تبدیل مشتری یا کمک به تبدیل است، وجود دارد.

یک چت ربات خدمات مشتری به طور کلی به تعدادی از سوالات رایج و در عین حال ساده پاسخ می دهد. در بسیاری از موارد، این نوع ربات‌های گفتگو بر روی چارچوب‌های این یا آن ساخته شده‌اند که تنها به شما امکان می‌دهند یکی از چند پاسخ از پیش تعیین شده مختلف را انتخاب کنید. آنها شامل پرسش‌های متداول داخلی و داده‌های مشتری برای کمک به حل درخواست‌های ساده و کاهش فشار نمایندگان مشتری زنده که با پهنای باند مشکل دارند، می‌شوند.

شروع با یک ربات چت خدمات مشتری نیز می تواند راه خوبی برای ارائه بازگشت سرمایه (ROI) چت ربات باشد، اگرچه باید به دقت اندازه گیری کنید که چت بات چقدر در زمان تیم پشتیبانی شما صرفه جویی می کند و چگونه این زمان به پول صرفه جویی شده برای کسب و کار شما تبدیل می شود.
هزینه ایجاد چت بات شما

میزان سرمایه گذاری شما در یک چت بات بستگی به نحوه ایجاد چت بات دارد. برخی از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند ربات چت خود را کاملاً داخلی اجرا کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند با یک آژانس چت بات با خدمات کامل کار کنند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که بسته به چارچوب مورد استفاده و هوشمندی چت بات شما، طیف وسیعی از هزینه های مختلف وجود دارد.
توسعه داخلی

اگر قصد دارید مسیر داخلی را طی کنید، هزینه های اولیه ای که خواهید داشت با حقوق کارکنان مرتبط خواهد بود. شما به یک توسعه دهنده واجد شرایط با تجربه ساخت ربات چت نیاز دارید. آنها باید با تیم بازاریابی یا خدمات مشتری شما یا یک طراح گفتگوی اختصاصی بنشینند تا تمام قطعات مهمی را که چت بات باید شامل شود تعیین کند.

همچنین باید قبل از اجرای زنده چت بات، یک دوره آزمایشی در نظر گرفته شود. توسعه‌دهنده ربات چت داخلی شما باید زمانی را صرف اصلاح پاسخ‌ها و کمک به کارکنان کند تا آشنا شوند. همچنین زمانی که توسعه‌دهنده و طراح مکالمه شما صرف بهبود ربات چت می‌کنند در نظر گرفته می‌شود. زمان مورد نیاز برای این کار بستگی به اهمیت تجربه مشتری چت بات برای کسب و کار شما دارد و به مرور زمان چه قابلیت هایی به چت بات اضافه می شود.
توسعه آژانس

هزینه متوسط ​​برای راه اندازی چت بات در سطح آژانس می تواند کسب و کار شما را بین 500 تا 2500 دلار اداره کند. متأسفانه، هزینه های نگهداری ماهانه می تواند به سرعت به طور متوسط ​​​​50 تا 5000 دلار در ماه افزایش یابد. این طیف بسیار گسترده ای است، اما می توانید انتظار داشته باشید که هرچه ربات چت شما پیشرفته تر باشد، در سطح بالاتری از آن طیف پرداخت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.