خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

خندان سرا موزیک فیلم آهنگ عکس اس ام اس پیامک وام جدید آموزش کامپیوتر

وکیل کیفری

وکیل کیفری

از ویژگی های قانون جدید آئین دادرسی کیفری آن است که قاضی کیفری را از ابتدا به حقوق طرفین امر جزایی و دادرسی منصفانه توجه می دهد. وکیل کیفری در این مسیر می تواند با تذکرات بجا و هوشمندی خود، شاکی یا متهم را با حقوق قانونی خود آشنا سازد و مانع خروج قاضی کیفری از مسیر درست و قانونی شود.

محاکم و دادسراها مکلف اند حق دفاع متهمان و مشتکی عنهم را رعایت کرده و فرصت استفاده از وکیل کیفری و کارشناس را برای آنان فراهم آورند.

هر گونه شکنجه متهم به منظور اخذ اقرار و یا اجبار او به امور دیگر ممنوع بوده و اقرارهای اخذ شده بدین وسیله، حجیت شرعی و قانونی نخواهد داشت. وکیل کیفری می تواند متهمان را در این خصوص یاری نموده از تضییع حقوق قانونی وی جلوگیری کند.

اصل منع دستگیری و بازداشت افراد ایجاب می ­نماید که در موارد ضروری نیز به حکم و ترتیبی باشد که در قانون معین گردیده است و ظرف مهلت مقرر، پرونده به مراجع صالح قضایی ارسال شود و خانوادۀ دستگیر­شدگان در جریان قرار گیرند. وکیل کیفری با اطلاع از قانون و احاطه و تجربۀ کافی می تواند تخلفات احتمالی آشکار و پنهان ضابطین قضایی و قاضی کیفری را شناسایی نموده نسبت به احقاق حقوق از دست رفتۀ موکل (متهم یا حتی شاکی) اقدامات لازم را انجام دهد.

کشف و تعقیب جرایم و اجرای تحقیقات و صدور قرارهای تأمین و بازداشت موقت می­بایست مبتنی بر رعایت قوانین و با حکم و دستور قضایی مشخص و شفاف صورت گیرد و از اعمال هر گونه سلایق شخصی و سوء استفاده از قدرت یا اعمال هر گونه خشونت و یا بازداشتهای اضافی و بدون ضرورت اجتناب شود. قطعا وجود وکیل کیفری در پرونده ها موجب بهبود رسیدگی­ها شده و  وکیل کیفری با پیگیری موارد خلاف قانون، از وقوع یا تعدد تخلفات خواهد کاست و در نهایت به نفع سیستم قضایی کشور خواهد بود.

انجام هر امری آئینی دارد. حتی جزئی ترین امور برای اجرا، بی­نیاز از آیین و برنامه نیستند. کشف جرم، تحقیق جرایم، تعقیب متهم و … نیز بدون آیین خاص ممکن نیست و اگر هم ممکن باشد نتیجه ای جز هرج و مرج قضایی در پی ندارد. وکیل کیفری با آیین رسیدگی در دادسرا و دادگاه کیفری آشنایی داشته و بی شک وجود یک وکیل کیفری زبده و شجاع موجب قوت قلب موکل اعم از شاکی و متهم خواهد بود. برای مثال، باید دانست که صرف شکایت شاکی منجر به تعقیب متهم نمی­شود؛ تعقیب متهم پس از جمع آوری دلایل صورت خواهد گرفت. شکایت شاکی، صرفا تعقیب امر و رسیدگی موضوع کیفری را ایجاب می­کند، نه تعقیب متهم را. همین مسئله، بسیار مهم است. وکیل کیفری با یادآوری چنین مسائلی، باعث می شود متهم به صرف شکایت شاکی دچار واهمه نشده و روح و روان و زندگی روزمره­اش دچار اختلال نشود.

متهم می­تواند در مرحلۀ تحقیقات مقدماتی، یک نفر وکیل دادگستری (وکیل کیفری) همراه خود داشته باشد. این حق باید پیش از شروع تحقیق توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود. وکیل کیفری می­تواند با کسب اطلاع از  اتهام و دلایل آن، مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند، اظهار کند. اظهارات وکیل کیفری در صورتمجلس نوشته می­شود. “سلب حق همراه داشتن وکیل و عدم تفهیم این حق به متهم به ترتیب موجب مجازات انتظامی درجه هشت و سه است” (تبصره 1 مادۀ 190 قانون آیین دادرسی کیفری)

وکیل دادگستری و به ­خصوص وکیل کیفری موفق کسی است که از ذکاوت و تیز هوشی ذاتی یا اکتسابی بهره مند باشد. بدون ذکاوت و تیزهوشی هیچ رمزی را نمی توان گشود و هیچ سختی و بسته ای را نمی­توان شکافت و از هیچ علم و تجربه ای نمی­توان بهره گرفت. وکیل دادگستری و به­خصوص، وکیل کیفری، هر روز با رمزها و سختی­ها روبرو است و بر تجربۀ خود می­افزاید. آمیخته ای از ذکاوت و علم و تجربه وکیل کیفری را ممتاز می­کند و رجوع به او حاصل این امتیاز است و امیدها را به سوی خود می­خواند.­­

منبع وکیل سرا Www.vakilsara.ir کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد .

تلفن وکیل کیفری شماره تلفن وکیل کیفری مشاوره وکیل کیفری وکیل پایه یک کیفری وکیل حرفه ای کیفری وکیل کیفری وکیل کیفری تهران وکیل کیفری حرفه ای وکیل کیفری خوب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.